Vijf kalium bommetjes voor je dagelijkse hoeveelheid!

Kalium is goed voor je bloeddruk, hart, spieren en zenuwen. Als je voeding niet genoeg bevat, kun je last krijgen van spierzwakte of vermoeidheid. Hoe zorg je dat je genoeg binnen krijgt? Ik geef je vijf tips voor voedingsmiddelen die veel kalium bevatten… 

Aardappelen:

Kies eens wat vaker voor Hollandse pot want aardappelen bevatten veel kalium. Probeer zo min mogelijk water te gebruiken bij het koken want via het vocht kan kalium verloren gaan. Zonde toch?

Avocado:

Met één avocado zit je al op 30% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan kalium. Dat schiet al flink op! Lekker door de salade of op brood met wat zout en peper. Ik ben er gek op!

Banaan:

Ook bananen zitten er boordevol van, zorg er dus voor dat je altijd een banaantje in je tas hebt zitten. Ideaal na het sporten of gewoon tussendoor. Of maak een smoothie van banaan, sinaasappel en een paar stukjes komkommer, die ook nog eens wat kalium bevat.

Peulvruchten:

Maak eens een salade met bonen of linzen. Of ga voor linzensoep, supergezond en makkelijk om te maken! Wist je dat peulvruchten ook prima vleesvervangers zijn?

Spinazie:

Gekookt of rauw, door de smoothie of in een salade: met spinazie kom je al heel ver! Koop af en toe een flinke zak en probeer verschillende dingen met spinazie te eten.

Dus als je dagelijks genoeg groente eet, krijg je automatisch genoeg binnen! Voel je je al fitter?

Liefs,

Anne